Integrated education and student illness in Professional and Technological Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15628/rbept.2022.11670

Keywords:

Educação Integrada. Cotidiano Escolar. Juventude Estudantil. Processos de Adoecimento Escolar.

Abstract

The present work aims to analyze the perceptions of students of Integrated Education about the processes of student illness that appear in the everyday situations school of the Professional and Technological Education. The research makes an exploratory study and seeks to unveil the inherent tensions of everyday school, based on the student's perceptions. The methodological procedures consisted of documentary analysis, questionnaires, and interviews with students of integrated education. The Educational Product concerns the methodology and the investigative process developed in the “conversation circles” with the use of focus groups, to listen to students, considering their inherent youth and student anthropological singularity.

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Author Biographies

Marcel Freire da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas - Campus Poços de Caldas

Formado em Filosofia, Teologia e especialista em Gestão e Administração Escolar. Mestrando em Educação Profissional e Tecnológica

Vagno Emygdio Machado Dias, IFSULDEMINAS - Campus Poços de Caldas

Licenciado em Ciências Sociais e Bacharel em Sociologia pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Mestre e Doutor em Educação pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). Professor do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais (IFSULDEMINAS - Campus Poços de Caldas). Atuação em Fundamentos de Sociologia e Fundamentos da Educação, nos seguintes temas: Trabalho, Educação e Política; Educação Profissional e Tecnológica; Teoria Social; Pensamento Gramsciano.

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Published

21/12/2022

How to Cite

SILVA, Marcel Freire da; DIAS, Vagno Emygdio Machado. Integrated education and student illness in Professional and Technological Education. Revista Brasileira da Educação Profissional e Tecnológica, [S. l.], v. 2, n. 22, p. e11670, 2022. DOI: 10.15628/rbept.2022.11670. Disponível em: https://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/RBEPT/article/view/11670. Acesso em: 18 may. 2024.

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