INTEGRATED TRIZ WITH QFD APPLIED TO AUTOMOTIVE VALVE INDUSTRY

Autores

DOI:

https://doi.org/10.15628/holos.2018.6669

Palavras-chave:

Quality Function Deployment (QFD), Theory of Inventive Problem Solving (TRIZ), Innovation

Resumo

Understanding and assisting the clients in a more efficient way are paramount to maintain and to improve the relationship between the company and their customers. Quality Function Deployment has been used to understand the requirements of the customers. However, some requirements face technical obstacles in relation to the service provided. Theory of Inventive Problem Solving was developed to find innovative solutions to technical problems in products and process. This report describes a method that integrates Quality Function Deployment with Theory of Inventive Problem Solving, which requires technical innovation specified from an analysis of customers´ needs. Then, the technical problems to be solved are defined by quality characteristics, and technical innovation is executed by applying Theory of Inventive Problem Solving. Results showed efficiency on identifying customer’s requirements, reoccurring problems and finding better and innovative solutions.

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Biografia do Autor

Gustavo Borges Lisboa Silva, Universidade de São Paulo - USP Escola de Engenharia de Lorena - EEL

Engenheiro Químico

Gustavo Aristides Santana Martinez, Escola de Engenharia de Lorena (EEL) - Universidade de São Paulo (USP)

Possui graduação em Administração pela Universidade Metodista de São Paulo (2012), graduação em Engenharia de Operação Mecânica pela Universidade Braz Cubas (1982), mestrado (1993) e doutorado (1998) em Engenharia Mecânica pela Universidade Estadual de Campinas-UNICAMP. Atualmente é parecerista do Guia do Estudante da Editora Abril, Diretor do Instituto Brasileiro de Trefilação, Presidente do Conselho de Desenvolvimento Econômico de Lorena, Coordenador do escritório da Agência USP de Inovação em Lorena, Coordendor do Polo de EAD USP/UNIVESP-Lorena e Professor Associado da Escola de Engenharia de Lorena-USP. Tem experiência na área de Administração e Engenharia Mecânica, com ênfase em Conformação. Atua principalmente nos seguintes temas: solução inventiva de problemas, ensino da engenharia, trefilação, conformação mecânica, tribologia e lubrificação.

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Publicado

09/02/2018

Como Citar

Silva, G. B. L., & Martinez, G. A. S. (2018). INTEGRATED TRIZ WITH QFD APPLIED TO AUTOMOTIVE VALVE INDUSTRY. HOLOS, 1, 50–60. https://doi.org/10.15628/holos.2018.6669

Edição

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