About the Journal

HOLOS é uma publicação on-line do Instituto Federal do Rio Grande do Norte (IFRN) que tem como objetivo publicar artigos que contribuam para o estudo de temas interdisciplinares. A Holos é editada de forma contínua, estando aberta à contribuição de pesquisadores de outras entidades de ensino e pesquisa. Publica artigos em português, espanhol, francês e inglês.

ISSN 1807-1600
Prefixo DOI: 10.15628

Qualis CAPES A1

Announcements

Current Issue

Vol. 2 No. 41 (2025): V.2 n.41 (2025)
					View Vol. 2 No. 41 (2025): V.2 n.41 (2025)

V.2 n.41 (2025)

Published: 16/11/2025

EDITORIAL

  • PROFESSORES PARA QUÊ, PARA QUEM E COM QUEM? PROVOCAÇÕES PARA A FORMAÇÃO E A PRÁXIS

    Periódicos IFRN
    DOI: https://doi.org/10.15628/holos.2025.19215

PROFESSORES PARA QUÊ, PARA QUEM E COM QUEM? PROVOCAÇÕES PARA A FORMAÇÃO E A PRÁXIS

  • COMPLEXITY, EDUCATION, AND PLANETARY ETHICS: CHALLENGES FOR TEACHERS IN THE 21ST CENTURY

    Sidinei Pithan da Silva, Anderson Tedesco, Tiago Eurico de Lacerda
    DOI: https://doi.org/10.15628/holos.2025.18947
  • THE RELEVANCE OF THE TEACHING PROFESSION IN THE PRESENT ERA

    Francisco Imbernon
    DOI: https://doi.org/10.15628/holos.2025.18953
  • BEING A TEACHER IN THE HISTORY OF THE PRESENT: PERSISTENT, LATENT, AND PRESSING TEACHING CHALLENGES

    Ivan Fortunato, Osmar Hélio Alves Araújo, Emerson Augusto de Medeiros
    DOI: https://doi.org/10.15628/holos.2025.18945
  • CRITICAL TEACHER EDUCATION: ALTERNATIVES FOR THE EMANCIPATION OF SCHOOL PEDAGOGICAL PRACTICE

    Maria Amelia Santoro Franco
    DOI: https://doi.org/10.15628/holos.2025.18950
  • POURQUOI DES PROFESSEURS?

    Philippe Meirieu
    DOI: https://doi.org/10.15628/holos.2025.18948
  • CONTINUING EDUCATION FOR HIGHER EDUCATION TEACHERS AND THE CHALLENGES FOR INNOVATION IN PEDAGOGICAL PRACTICE

    Daniela Oliveira Vidal da Silva, Claudio Pinto Nunes
    DOI: https://doi.org/10.15628/holos.2025.18946
  • EMERGENCE OF THE LOCAL IN INTERCULTURAL SCIENCE TEACHING: PRE-SERVICE TEACHERS BUILDING BRIDGES BETWEEN CULTURES

    Julio César Tovar-Gálvez, Cristina FERNÁNDEZ-ARAGÓN
    DOI: https://doi.org/10.15628/holos.2025.18952
  • BEING A MATHEMATICS TEACHER: RE-LIGAGES FROM THE PRAXIS OF THE BEING

    Milagros Elena Rodriguez
    DOI: https://doi.org/10.15628/holos.2025.18949
  • ATUAÇÃO DE PROFESSORES NÃO ALINHADOS ÀS POLÍTICAS PARA O ENSINO MÉDIO POLÍTICA DO DESGOSTO

    Jean Mac Cole Tavares Santos, Maria Kélia da Silva
    DOI: https://doi.org/10.15628/holos.2025.19164
View All Issues