IMPLICATIONS OF AUTONOMY IN LEARNING MANAGING IN VIRTUAL ENVIRONMENT

Autores

DOI:

https://doi.org/10.15628/holos.2016.4681

Palavras-chave:

Autonomy, online education, learning management

Resumo

The concept of autonomy presented by several authors regards proactivity of learners to access, browse, search content, meet the demands of the teachers. Our question is: is it enough to understand that this or that learner is autonomous? To deepen this debate we asked 10 teachers who worked in an online postgraduate course graduate to appoint elements in order to identify the level of autonomy of learners in learning process. With the responses analysis, it is understood that autonomy can not be considered purely instrumental and should be part of training strategies.

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Biografia do Autor

José Lauro Martins, Universidade Federal do Tocantins - UFT

Formado em Filosofia, Doutor em Ciência da Educação – Tecnologia Educativa pelo Instituto de Educação da Universidade do Minho. Professor adjunto no Curso de Jornalismo da  Universidade Federal do Tocantins. Palmas -TO, Brasil. Palmas -TO, Brasil. 

http://lattes.cnpq.br/7354216451141231

Bento Duarte Silva, Universidade do Minho - Portugal

Professor catedrático do Instituto de Educação da Universidade do Minho, doutor em Educação – Tecnologia Educativa. É Coordenador da área de especialização de Tecnologia Educativa do Mestrado em Ciências da Educação da UMinho, Braga – Portugal. E-mail:

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Publicado

09/05/2017

Como Citar

Martins, J. L., & Silva, B. D. (2017). IMPLICATIONS OF AUTONOMY IN LEARNING MANAGING IN VIRTUAL ENVIRONMENT. HOLOS, 8, 273–280. https://doi.org/10.15628/holos.2016.4681

Edição

Seção

ARTIGOS

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